İletişim Anabilim Dalı Lisansüstü Mezunlarımız

İletişim Anabilim Dalı Lisansüstü Mezunlarımız

Tez No Tez Adı (Orijinal) Tez Adı (Çeviri) Yazar Danışman Tür Dil Yıl
344438 Şöhret kültürü ve şöhret gazeteciliği: Medya profesyonelleri üzerine bir çözümleme  Celebrity culture and celebrity journalism: An analysis on media professionals EMEL ARIK DOÇ. DR. EMİNE UÇAR İLBUĞA Doktora Türkçe 2013
344437 Ulus ötesi şirketlerin halkla ilişkiler uygulamaları: Otomotiv sektöründe niteliksel bir araştırma  Public relations practices in transnational corporations: A qualitative research in the automotive industry SİBEL HOŞTUT DOÇ. DR. SEÇİL DEREN VAN HET HOF Doktora Türkçe 2013
363416 Siyaset ve sosyal medya ilişkisi (Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Melih Gökçek örneği)  The relationship of politics and social media (The sample of Metropolitan Municipality Mayor of Ankara (İbrahi̇m Meli̇h Gökçek) İSMAİL AYŞAD GÜDEKLİ DOÇ. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2014
399535 Türkiye'de köşe yazarlarının deneyimleri çerçevesinde basın - iktidar ilişkileri, 2002 - 2014  Press - power relations in the framework of columnists experiences in Turkey, 2002 - 2014 BARIŞ YETKİN DOÇ. DR. SEÇİL DEREN VAN HET HOF Doktora Türkçe 2014
399536 Moda programlarında kadın bedeninin metalaşması  Commodification of female body at fashion shows ÖZLEM ÖZDEMİR DOÇ. DR. GÖZDE YİRMİBEŞOĞLU Doktora Türkçe 2014
431203 Sivil toplum kuruluşlarının itibarı:Türkiye'ye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması  The reputation of non-governmental organisations: A scale development study for Turkey DİDEM ÇABUK DOÇ. DR. SEÇİL DEREN VAN HET HOF Doktora Türkçe 2015
407467 Bir ilişki yönetimi olarak halkla ilişkiler: Örgüt ve kamu ilişkilerinin çözümlenmesi  Public relations management as a relationship: Analysis of the organization and public relations ASLI İCİL TUNCER PROF. DR. M. BİLAL ARIK Doktora Türkçe 2015
407463 Televizyon dizilerinin üretiminde emek süreci: Set işçilerinin çalışma koşullarının analizi  The labour process in production of television series: An analysis of live-stage workers' working conditions DUYGU ÇELİKER SARAÇ PROF. DR. MUSTAFA ŞEKER Doktora İngilizce 2015
407465 Türkiye'de geleneksel gazetecilik anlayışına alternatif bir yaklaşım: internet gazeteciliği  An alternative approach to traditional journalism understanding in turkey: internet journalism SEYFİ KILIÇ PROF. DR. M. BİLAL ARIK Doktora Türkçe 2015
407466 Televizyon reklamlarında mizah kullanımına ilişkin eleştirel bir analiz  A critical analysis of the use of humor in television advertisements SEYHAN AKSOY PROF. DR. MUHAMMET BİLAL ARIK Doktora Türkçe 2015
407464 Medya okuryazarlığı eğitimi: Öğrenci, öğretmen, aile bağlamında örnek bir araştırma  Media literacy education: A sample research with respect to student, teacher and family OYA TAN DOÇ. DR. EMİNE UÇAR İLBUĞA Doktora Türkçe 2015
440605 Kurum kültürünün oluşumunda kurumsal iletişimin rolü: Özelleştirme öncesi ve sonrasında PETKİM örneği  Role of corporate communications in the formation of organization culture: PETKİM before and after privatization BAYRAM YILMAZ DOÇ. DR. Ş. GÖZDE YİRMİBEŞOĞLU Doktora Türkçe 2016
440604 Halkla ilişkileri ortam bağlamında yeniden tanımlamak: Ortam baskısının ilişki biçimine etkileri  Redefining of public relations in the context of environment: Effects of environmental pressure to relationships MEHMET UMUT TUNCER PROF. DR. M. BİLAL ARIK Doktora Türkçe 2016
431202 Mizah dergileri ölçeğinde Türkiye'de İslamofobi  Islamophobia in Turkey: In the scale of satirical magazines MUSTAFA SAMİ MENCET PROF. DR. NURDAN AKINER Doktora Türkçe 2016
431200 Türkiye'de Tek Parti'den çok partili hayata geçiş; Bir "söylem": Türk İşçisi  Transition to the multi-party system in Turkey; A discourse: 
"Turkish Workers"
NİLGÜN KOÇ PROF. DR. NURDAN AKINER Doktora Türkçe 2016
431201 Stratejik halkla ilişkilerde kamu segmentasyonu: Kamuların durumsal kuramının toplumsal kültür bağlamında Türkiye'de analizi  Public segmentation in strategic public relations: The analysis of the situational theory of publics in Turkey in the context of culture ZUHAL GÖK DEMİR YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM KARAKAYA Doktora Türkçe 2016
431237 Dezavantajlı grupların sinemadaki temsillerinde değişim: En popüler yeniden yapılmış Amerikan filmleri üzerinden karşılaştırmalı bir analiz  Change in the filmic representation of disadvantaged groups: A comparative analysis of widely-known American remakes AYLİN GENÇTÜRK PROF. DR. NURDAN AKINER Yüksek Lisans Türkçe 2016
475247 Tüketim kültürü ve bir tüketim nesnesi olarak yazılı basında "healthism" söylemi  Consumption culture and "healthism" discourse in printed media as a consumption subject YASEMİN BİLİŞLİ DOÇ. DR. ŞERİFE GÖZDE YİRMİBEŞOĞLU Doktora Türkçe 2017
475246 21. yüzyılda terör ve terörün medyada temsili: Ankara ve Paris saldırılarının Türk ve Fransız basınında sunumu  Terror and the representation of terror on media in 21.century: the presetation Ankara and Paris attacks on Turkish and French press FATMA ÇAKMAK PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2017
475245 Dijital oyunlar, dijital oyuncular: Karşı hegemonya pratikleri ve sosyal etkileşim  Digital games, digital players: Counter-hegemony practices and social interaction TÜLİN SEPETCİ DOÇ. DR. EMİNE UÇAR İLBUĞA Doktora Türkçe 2017
452027 Televizyon dizilerindeki karakterlerin reklamlarda kullanımının reklam, marka tutumuna ve  satın alma niyetine etkisi üzerine deneysel bir araştırma  An experimental research on the effects of using tv series characters in advertisements on attitudes towards ads, brands and purchase intention ÖZLEM KÜKRER AYDIN DOÇ. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2017
475244 Yazılı kültür-dijital kültür bağlamında mesajın değişen yapısı (Örnek olay: Ana Britannica Ansiklopedisi ile ekşi sözlük karşılaştırması)  Changing structure of the message in the context of written and digital culture (Case study: A comparison of "Ana Britannica Enyclopedia" and "Eksi Sozluk") RIDVAN YÜCEL PROF. DR. MUSTAFA ŞEKER Doktora Türkçe 2017
452026 Dijital tabanlı hizmet içi iletişim eğitimleri: İletişim eğitimi blog tasarımı üzerine bir model önerisi  Digital based in-service communication education: A model suggestion on communication education blog design GAYE TOPA ÇİFTÇİ DOÇ. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2017
522002 Modern ve postmodern reklamlar: Göstergebilimsel bir analiz  Modern and postmodern advertising: A semiotic analysis MELİK KOÇ PROF. DR. FİGEN EBREN Doktora Türkçe 2018
523614 Sinepati kavramı bağlamında Jean-Luc Dardenne Kardeşler sineması  Cinema of Jean-Luc Dardenne brothers" in the context of sinepati concept SÜLEYMAN KIVANÇ TÜRKGELDİ DOÇ. DR. EMİNE UÇAR İLBUĞA Doktora Türkçe 2018
579433 Katılımcı kültür olgusu bağlamında sosyal medya ve çevrimiçi topluluklar: Netnografik bir analiz  Social media and online communities in the context of participatory culture: A netnographic analysis ŞÜKRİYE EREN ÇETİN PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2019
645045 İnternet haberlerinde nefret ve ayrımcı söylemlerin örnek olaylar bağlamında incelenmesi  Investigation of hate and discriminatory discourses in the internet news within the context of case studies BETÜL SABAHÇI DOÇ. DR. MURAD KARADUMAN Doktora Türkçe 2019
528334 Tüketim kültürü çerçevesinden küyerel reklam: Coca-Cola örneği  Glocal advertising within the frame of consumerist culture: The case of Coca-Cola PELİN ÜGÜMÜ AKTAŞ PROF. DR. FİGEN EBREN Doktora Türkçe 2019
646411 Arabulucuların kültürel özelliklerinin çatışmaları çözümleme yöntemleri üzerindeki etkisi: Türkiye'de hizmet veren arabulucular üzerine bir araştırma  Impact of mediators' cultural characteri̇sti̇cs on conflict resolution methods: A study on mediators practising in turkey BEGÜM BİRSEN ARSLAN ÇELİK PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2019
588084 Şiddet, genel yaşam, kişilik özellikleri ve yaş bakımından televizyonun yetiştirme rolü  Cultivation role of television in terms of violence, general life, personality traits and age HASAN CEM ÇELİK PROF. DR. SEÇİL DEREN VAN HET HOF Doktora Türkçe 2019
680242 Kültür endüstrisi bağlamında dönüşen TV yayıncılığı: TV8 örneği  Transforming TV broadcasting within the concept of cultural industry: Example of TV8 CANDAN KOÇAK PROF. DR. MUSTAFA ŞEKER Doktora Türkçe 2020
641497 Küresel bağlamda ideolojilerin yeniden üretilmesinde çizgi filmlerin rolü: Family Guy, South Park ve Spongebob üzerine incelemeler  A review over the role of cartoons in the reproduction of ideologies on a global context: Family Guy, South Park and Spongebob MURAT BİROL PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2020
706981 Orta Doğu'daki kadınlara yönelik nefret söylemlerinin desteklenmesinde sosyal medyanın rolü  The role of social media in promoting hate speech against women in the Middle East MOHAMMAD NAYEF TURKI SHATNAWI PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2021
680275 Toplumsal cinsiyet bağlamında sivil toplum ve yeni medya: Kadın odaklı sivil toplum kuruluşlarının yeni medya kullanımı  Civil society and new media in the context of gender: New media use by women's non-governmental organisations GÜLSÜM ERKAN PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2021
680291 Türkiye'de 2017 Anayasa değişikliği referandum kararı öncesi yazılı basında rıza üretimi  Manifacturing consent in press before the 2017 Constitutional amendment referandum decision of Turkey HATİCE DEMET TUZCU PROF. DR. GÖZDE YİRMİBEŞOĞLU Doktora Türkçe 2021
775266 Diyalojik iletişim kuramı ekseninde dijital kurumsal iletişim: Türkiye'deki büyükşehir belediyelerinin mobil uygulamaları ve kullanıcı yorumları üzerine bir analiz  Digital institutional communication on the axis of dialogic communication theory: An analysis on the mobile applications and user comments of metropolitan municipalities in Turkey SELDA SARAL GÜNEŞ PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2022
706661 Neoliberal politikalar çerçevesinde Türk medyasının mülkiyet yapısının değişimi  The change of the ownership structure of the Turkish media within the framework of neoliberal policies SEYRAN EFİLTİ ATAY PROF. DR. LEVENT YAYLAGÜL Doktora Türkçe 2022
831514 Türkiye'deki Suriyeli göçmenler: Kültürel kimlik ve diaspora  Syrian immigrants in Turkey: Cultural identity and diaspora KHALED SAEED ALYAMI PROF. DR. EMİNE UÇAR İLBUĞA Doktora Türkçe 2023
831707 Kolonyal bir söylem olarak reklam: Pırlanta reklamlarının lacancı eleştirel psikanalizle okunması  Advertising as a colonial discourse: Reading the diamond advertisements with lacanian critical psychoanalysis MELTEM GÜLER PROF. DR. FİGEN EBREN Doktora Türkçe 2023
821023 Neo-liberal ekonomi politikalarının kültürel miras tanıtımı kapsamında turizm reklamlarına yansıması  The resonance of neoliberal economic policies to tourism advertising within the context of cultural heritage promotion ZEYNEP NİHAN BAKIR PROF. DR. MERİH TAŞKAYA Doktora Türkçe 2023
897096 Hegemonya ve ideoloji ekseninde Türkiye'deki milliyetçi temalı banka reklamları üzerine bir inceleme  A study on bank ads that have a nationalist theme in Turkey on the axis of hegemony and ideology GÜLİS KURTULUŞ PROF. DR. AHMET AYHAN Doktora Türkçe 2024
831013 Mobil uygulama aracılı veri sömürgeciliği: Bağımsız mobil uygulama geliştiricilerine yönelik bir araştırma  Mobile app-mediated data colonialism: Research on indie mobile app developers ÖMÜR TALAY PROF. DR. MERİH TAŞKAYA Doktora Türkçe 2024
898084 Ekosinema üzerine düşünmek: Andrey Tarkovski, Abbas Kiyarüstemi ve nuri bilge ceylan sinemasında doğa  Thinking on ecocinema: The Nature in the cinema of Andrey Tarkovski̇, Abbas Ki̇arostami̇ and Nuri̇ Bi̇lge Ceylan MEHMET EMRE GÜL DOÇ. DR. BAHAR URHAN Doktora Türkçe 2024
856891 Video oyunlarının yeni sinematik biçimler olarak kullanımı  The use of video games as new cinematic forms ŞÜKRÜ AYDIN DOÇ. DR. SİBEL KARADUMAN Doktora Türkçe 2024
831005 Çizgi romanlarda Müslüman kadın süper kahraman temsilinin toplumsal cinsiyet ve oryantalizm bağlamında incelenmesi: ABD ve Müslüman ülkelerde yayınlanan çizgi romanlar arasında karşılaştırma  Examining the representation of Muslim female superheroes in comics in the context of gender and orientalism: Comparison between comics published in the USA and Muslim countries AYÇA COŞKUNER PROF. DR. FİGEN EBREN Doktora Türkçe 2024
856871 Görsel ilke ve öğeler bağlamında sosyal medya reklamları: Instagram örneği  Social media advertising in the context of visual principles and elements: Instagram example EMRAH ONUR KARATAŞ DOÇ. DR. EMEL ARIK Doktora Türkçe 2024

 

Eklenme tarihi :13.02.2025 19:26:46
Son güncelleme : 13.02.2025 19:32:50