İletişim Fakültesi


Gündelik Yaşam ve Ulusal Eğitim Sistemi İçinde Çokdillilik Projesi

“Gündelik Yaşam ve Ulusal Eğitim Sistemi İçinde Çokdillilik Projesi” başlıklı Erasmus Erasmus Intensiv Programı (IP) projesi, Doç. Dr. Emine Uçar İlbuğa’nın koordinatörlüğünde 2013-2014 tarihleri arasında yürütülmüştür.
Gündelik yaşam ve ulusal eğitim sistemi içinde çokdillilik konusunda eleştirel bir perspektifle yürütülen proje kapsamında Almanya/Eslingen, Almanya/Oldenburg, Macaristan/Budapest, Avusturya/Viyana ve Türkiye Ankara-Antalya ortaklığında yaz okulu gerçekleştirildi. Proje kapsamında her ülkeden üniversite ve yüksek okulların öğretim üyeleri ve öğrencilerinin hazırlamış olduğu sunumlar ve ders programları ile yoğun bir eğitim gerçekleştirildi. Proje sonunda katılımcılar Intensive Erasmus programını tamamladılar. 2013 yılı Temmuz ayında fakültemizden 9 lisans, 1 doktora öğrencisi ve bir öğretim üyesi Viyana Üniversitesi’nde 2 haftalık derse katıldı.
İlki 7-20 Temmuz 2013 tarihinde Viyana Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Erasmus IP projesinin ikinci ve son buluşması 13-26 Temmuz tarihlerinde Almanya-Oldenburg Üniversitesinde gerçekleşti. 13-26 Temmuz  tarihleri arasında Erasmus Intensiv Programı (IP) dahilinde altı farklı ülkeden 46 öğrenci Almanya’nın Oldenburg kentinde buluştu. Yükseköğretim kurumları arasında “Dil Irkçılığı” kavramının tartışıldığı projede, farklı coğrafyalarda yaşanan dil ırkçılığı örnekleri çeşitli perspektiflerden dile getirildi. Projeye Oldenburg Üniversitesi Eğitim ve Sosyal Bilimler Fakültesi (Carl van Ossietzky Universität Oldenburg- http://www.uni-oldenburg.de/)’nden Prof. Dr. Paul Mecheril,  Viyana Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü (Universität Wien Philologisch-Kulturwissenschaftliche Fakultät Institut für Germanistik- https://linguizismuskritik.univie.ac.at)’den Prof. Dr. İnci Dirim, Budapeşte Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü (ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Universität Budapest-http://www.elte.hu/en)’nden Dr. İlona Feld-Knapp, Esslingen Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu (Hochschule Esslingen -http://www.hs-esslingen.de/de)’ndan Prof. Dr. Klaus Melter, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi(http://www.akdeniz.edu.tr/en/)’den Doç. Dr. Emine Uçar İlbuğa ve Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi ( http://gazi.edu.tr/)’nden Doç. Dr. Kemal İnal koordinatörlüğünde her bir fakülteden katılımcı öğrencilerle kendi ülkelerinden örneklerle gerçekleştirdikleri sunumlarla “dil konusunu ayrımcılık ve ırkçılık” üzerinde kuramsal, araştırma ve görsel metinler üzerinden tartıştılar.
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak Doç. Dr. Emine Uçar İlbuğa’nın koordinatörlüğünde toplam 10 lisans, yüksek lisans ve doktora öğrenci projeye dahil oldu. Öğrenciler “Dil Irkçılığı” projesi kapsamında hazırladıkları üç belgesel filmle soruna yaklaştılar. Akdeniz İletişim öğrencileri tarafından hazırlanan kısa röportajlar ve filmlerin gösterildiği çalışmaların ardından diğer üniversitelerin de dahil olduğu soru cevap ve oluşturulan çalışma guruplarıyla  dil ırkçılığı ve ötekileştirmenin yaşandığı alanlar farklı bakış açıları ile tartışıldı.

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak proje kapsamında çalışılan konular şunlardır:
1-Unutulan (Unutturulan) Diller: Giritlice ve Karamanlıca (Yüksek lisans öğrencisi Mehmet ÖZTÜRK, Yüksek lisans öğrencisi Emrah AKIN)
2-Medya ve İletişim Alanında Aksanlı Dil (Arş. Gör. Pelin ÜGÜMÜ, Arş. Gör. Yiğit ÜNSAY)
3-Akdeniz Üniversitesi’nde Eğitim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Dil Problemleri (Yüksek lisans öğrencisi Taner YAPKU, Yüksek lisans öğrencisi Tevfik ALTIN, Lisans öğrencisi Mısra Meşhur).


Son Güncelleme : 23 Ağustos Salı 2016
100